معاونت سمـــا سنندج
1397/03/13   [۱۵۸۸ بازدید]

 نام: محمد
نام خانوادگی: سیدی
 
تلفن تماس : 09333774432
  وظایف، مسئولیتها و فعالیتهای مسئول انفورماتیک
* انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مدیریت دانشکده 
* شرکت در جلسات مدیریت فناوری 
* پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر 
* پایش و ارزیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط باIT 
* شرکت در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات سازمان سما
* آموزش موردی کاربران ( کامپیوتر، اینترنت، اتوماسیون، نرم افزار و ....) 
* تایید فاکتور ها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت ها
 
شبکه
*  راه اندازی نرم افزارها و سخت افزارهای جدید  به منظور راه اندازی شبکه و  ارتقاء عملکرد و کارایی آن 
*  ایجاد حساب های کاربری، تعیین حیطه دسترسی و کلمه عبور برای کاربرانی که از امکانات شبکه استفاده می کنند.
*  حفظ امنیت شبکه  داخلی مرکز اعم از سرور ها و ایستگاههای کاری
*  ارائه خدمات فنی به  مشکلات کاربران شبکه  و آموزش موردی در صورت نیاز
*  نظارت و مدیریت روزانه بر نحوه استفاده از شبکه اینترنت و اینترانت
*  برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به منظور افزایش کارایی شبکه تحت کنترل یا بررسی و افزایش قابلیت های آن برای استفاده کاربران
*  پیگیری خرید و تامین تجهیزات اکتیو و پسیو مورد نیاز شبکه 
*  نصب سیستم عامل تحت سرور و Firewall و Anti-virus جهت امنیت اطلاعات 
* کنترل سرور، به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها و بررسی log files و رفع مشکلات سرور 
*  برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشکده طبق فرآیندهای تعریف شده 
* اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرایندهای مدیریت فناوری. 
* تهیه نسخه پشتیبان از روی سرور ها
* حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور ،دما و .. 
 
سخت افزار 
* سرویس دوره ای سخت افزارها طبق فرآیند مربوطه 
* رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
* برآورد نیاز های سخت افزاری و نظارت بر خرید با هماهنگی مدیریت دانشکده 
* رفع عیب اولیه تجهیزات غیر فعال شبکه (داکت ،پریز شبکه ،رک،پچ پنل و ...) 
* رفع عیب اولیه تجهیزات فعال شبکه ( سرورها، سوییچها ،میکروتیک ،تجهیزات بی سیم و ...) 
 
نرم افزار 
* نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزار ها 
* فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزار های مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم افزاری درهر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزار ها در سرور) 
* نیاز سنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت دانشکده و ارائه مشاوره های لازم در این خصوص در جهت تهیه ،آماده سازی و ارتقا نرم افزار های مورد نیاز
* ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها 
* بروز رسانی آنتی ویروس شبکه و رفع آلودگی های ویروسی بوجود آمده در کامپیوتر های اداری 
*رفع ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه مربوط به اتوماسیون سلف سرویس.
*رفع ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه مربوط به سیستم حضور و غیاب.
* ورود آمار و اطلاعات در پورتال های سازمان.
 
* به روز رسانی پورتال انتخاب واحد و مدیریت آن در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
* نصب و راه اندازی نرم افزار های اداری و انجام تنظیمات مربوطه در هر کامپیوتر
* کنترل مجوز کاربران در دسترسی به نرم افزارها(مالی و آموزشی) و مدیریت حذف و اضافه کاربران
* آموزش عملی و موردی نحوه کار با نرم افزارهای اداری
* رفع اشکالات پیش آمده برای کاربران